Rejs komercyjny – 5 punktów na co zwrócić uwagę

 In Czytelnia

Rejs komercyjny to impreza żeglarska, którą organizuje ogólnie pojęta firma zajmującą się organizacją tego typu wyjazdów. Jeżeli chcesz wykupić udział w rejsie komercyjnym przeczytaj poniższe punkty. Dzięki temu unikniesz nieuczciwych organizatorów. Jeżeli coś pominęliśmy podziel się w komentarzu swoimi spostrzeżeniami.

1. Wpis do Rejestru

Każdy organizator wyjazdów turystycznych powinien być wpisany do „Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych” prowadzonego przez Marszałka województwa, w którym siedzibę ma organizator. Numer wpisu powinien być podany w umowie uczestnictwa lub stanowić jej załącznik.

2. Gwarancja Turystyczna

Każdy organizator wyjazdów turystycznych powinien posiadać tak zwaną „Gwarancję Ubezpieczeniową Turystyczną”, która jest twoim zabezpieczeniem na wypadek zamknięcia biura podróży. Wówczas z tej Gwarancji finansowany jest twój powrót do kraju i wszelkie rekompensaty na rzecz uczestników wycieczki. Zabezpieczenia są różne (weksle, rachunki powiernicze itp.). Numer Gwarancji, jej wysokość oraz nazwa Ubezpieczyciela powinny być podane w umowie uczestnictwa.

3. Zaliczki

Ustawa zobowiązuje nas, organizatorów do pewnych praktyk, a innych działań zabrania np. pobierania zbyt wysokich zaliczek lub pobierania ich ze zbyt dużym wyprzedzeniem. Jeśli rejs ma się odbyć za kilka miesięcy, zaliczka powinna wynosić maksymalnie 30% ceny rejsu i może być pobierana najwcześniej 180 dni przed dniem rozpoczęcia rejsu. Są wyjątki od tej reguły, ale zdarzają rzadko.

4. Rezygnacje

W umowie uczestnictwa musi znaleźć się wyraźna informacja dotycząca twojej ewentualnej rezygnacji z udziału w rejsie. Wiadomo, że wszystko może się zdarzyć. Organizator musi więc podać terminy i wysokości potrącanych kwot. Pamiętaj, że możesz ubezpieczyć się od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej.

5. Cena = Jacht i Skipper

Działamy na rynku już od kilku lat i analizując oferty firm z naszej branży często trafiamy na kwoty, którym po prostu nie wierzymy. Zaskakująco niska cena może oznaczać dwie rzeczy:

a. Mnóstwo drobnych opłat dodatkowych. Napisane drobnym druczkiem na dole strony. Ich suma powoduje, że ostateczny koszt rejsu będzie bardzo wysoki.

b. Stary, śmierdzący jacht i skipper małolat bez doświadczenia w prowadzeniu rejsów komercyjnych. Czyli awarie, wydzieranie się na załogę i wprowadzanie musztry. O znajomości akwenu, portów, zatok nie wspominając.

Powyższe punkty to jedynie podstawy. Ich znajomość pomoże jednak uniknąć przykrych skutków nieuczciwych organizatorów rejsów, o których można poczytać na forach czy w grupach na Facebook’u. Jeżeli masz swoje spostrzeżenia na ten temat. Podziel się nimi w komentarzu.

Recent Posts

Leave a Comment

Ahoj, miło Cię widzieć ;)

Jeśli chcesz być na bieżąco z aktualnymi promocjami i wydarzeniami podaj nam swój e-mail, abyśmy mogli pozostać w kontakcie.  

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od LobSter Monika Wótkowska.